malinellen.blogg.se

Det var en gang...

Publicerad 2013-11-09 18:02:09 i Allmänt,

Ja men var ska jag borja beratta? Kommer knappt ihag vad som hande for en manad sen...
 
Efter inrottet bar det av till polisen for att forsoka losa situatonen. Dock ar polisens installning har i Barca "jaaaaavla maniana maniana" (quote av Sebastian). Vi fick inte lana varken telefon eller dator for att kunna sparra vara mobiler vilket gjorde att vi fick vanta till nasta morgon. Resultatet av detta blev tva feta mobilrakningar. Sebbe fick en pa 20 och jag fick en pa 9 javla laxar. 
Om vi kollar tillbaka pa "inbrottsdagen" sa var dagen innan stolden faktiskt en riktig toppdag! Den borjade med lagenhetsvisning, och det racker vall med att saga att jag just nu sitter i lagenheten i fraga med oppen balkongdorr och utsikt over berget montjuic och gatan Paral-lel-
Jaaa.. jag har ju en alldeles sarskilld karlek till balkonger, darav en miljon bilder pa kameran. Pa tal om kameran sa var den inte alls stulen som jag trodde. En dryg vecka efter "visnings/inbrotts-dagen" sa skulle vi flytta hit. I samband med nerpackning och stadning av forra lagenheten sa hittade jag kameran i min underkladeslada av alla stallen. Vid sallsynta tillfallen finns det tydligen fordelar med att vara rorig. 
Rorig var det ja... Just denna roran har dock bade Sebbe, Landahl, Kajsa, Isak, Oliver, Vigge och jag bidragit till...
 
Let's continue: Nagra dagar efter inbrottet tog Sebanjo (Ja nu hade vi varit i Spanien tillrackligt lange for att fa spanska namn. Sebanjo, Josefin- uttalas schosefin och Manianalin) flyget hem till Suecia for att se The One And Only WIZ KHALIFA. Dett betydde for mig och Josefin att vi nu skulle fa.. hall i er nu.... Sova. I. Varsin. Sang, Fog forvanande dock: efter att ha trangts i samma sang i en manad kande vi oss valdigt ensamma nar vi skulle somna i varsin sang och olika rum. Jag hann knappt dra tacket over mig innan jag horde Landahl ropa:
-kooooom Mallan!
Alltsa sov vi tillsammans hela den veckan ocksa. 
 
Resten av veckan fylldes med blandade strapatser. Vi fick lara oss dansa salsa pa en bar, dansa klubbdans nere vid stranden, ata hippiemat (Enligt var kara Sebbe ar linser ocg kikartor nagot som bara hippies stoppas i sig) och vad mer kan vi ha gjort? No se! 
 
Nar Sebbz kom tillbaka gick han och Landahl till strandkluben Sotavento och hangde i VIP med ingen mindre an Mike the situation. Jag sjalv stannade hemma och sov. 
 Ja och nu sa ar vi framme vid dagen vi kom hit dar vi ar nu! 
Hur firade vi forsta dagen har da? Jo vi gick och storhandade massor av mat. Fyllde vara hyllor i koket och lagade en stor god middag. Jag ar inte helt hundra men tror att vi bara stannade hemma och njot av vart nya hem. 
 
Det tog inte lang tid for oss att kanna oss hemmastadda. Annu kortare tid tog det for vara kara vanner Jamme och Jens. Forsta gangen Jensan var har kom han direkt fran stranden och fragade om han kunda lana dushen. "Absolut", svarar jag, "kann dig som hemma!" Nasta gang jag kommer in i vardagsrummet mots jag av denna synen.
Dock inte sarskillt ovanlig syn dock, Sebbes standard outfit namligen.
En och en halv vecka senare vantades besok av var kara Kajsa men nu tror jag att det ar dags att avrunda detta inlagget. Snart vantas ett nytt sarkillt tillagnat forsta veckan med besok,
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela