malinellen.blogg.se

En fet uppdate

Publicerad 2013-09-14 22:38:00 i Allmänt,

Tänkte det var dags för ett ordentligt inlägg nu! Det har gått en vecka och "vi trivs som fisken i vattnet, tur att det inte är stadsparksdammen!" (citat av Landahl mamma) Trots att vi har kört maniana maniana attityd så har vi hunnit med en hel del. Intervju, utbildning och jobb, tre boenden, fest, filmkvällar och massa bad. 
 
Picknick på stranden, eftersom vi inte har några burkar mm så tog vi helt enkelt med oss hela kastrullen med käk i ner till stranden. 
Gav oss ut och tränade trots 28grader och sol. Huvudet kändes som det skulle sprängas av värme på vägen hem men tur då att vi bor vid havet, bara att slänga sig i plurret och återfå normal kroppstemperatur.
Landahls bikinitrosor råkade visst hamna på våningen unders tvättsträck... 10 minuter senare knackade det försynt på dörren och trosorna kom tillbaka. 
Har föresten inte berättat om dom som bodde under oss innan. Minst varannan timme spred sig lukten av weed i hela trapphuset samt fläktade in genom våra balkongdörrar (weed är lagligt här så don't worry, inga bovar som bodde där. De verkade rent av väldigt trevliga!). 
Stammisstället när det kommer till frukt och grönt, special treatment - gratis chili. (Om man nu kan räkna sig som stammis efter bara en vecka)
 
Som vanligt är jag kass med kameran så där tog mina bilder slut men kan kpöra på googlebilder.
 
Att kolla var jag sätter fötterna har aldrigt varit så högprioriterad för mig. Dock borde jag nog börja kolla lite mer. I tisdags gick vi förbi en tiggare i tunnelbanan, och jag lyckas svinga foten rätt på hennes tiggskål. Tiggskålen for iväg och jag fick generat springa och hämta den. Har fortfarande lite dåligt samvete....
 
Nummer två tabben var igårkväll när jag skulle duscha efter nattbad. Trampade rakt på Landahls rakhyvel i duschen och skar upp hela hälen. Aj aj aj säger jag bara!!! :(((
 
Matkoma är strandard om kvällarna. Det har visat sig att vår trio är GRYM på att laga mat. Carbonara, köttfärssås,kycklinggryta och tacos, Allt så gott att vi fått lägga oss ner och vila efter middagen.
 
Alla tre har bränt sig i solen. På tomatskalan är sebbe en lite omogen tomat, landahl en fin solmogen och jag är soltorkad.
 
Nu vill dom andra att jag ska stänga datorn så vi kan gå och bada. Antar att jag får göra som dom säger så att inte hemfriden störs! 
 
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela